12.12.06

Una lectura sobre innovació

Fa uns dies vaig acabar de llegir el llibre La alquimia de la innovación. 10 palabras para innovar, que recull converses entre Alfons Cornella i Antoni Flores al voltant de la innovació.

És de lectura amena, molt exemplificat. Les converses se centren en aquesta proposta de deu paraules que poden definir la innovació, o angles de la mateixa. Són les següents:
  1. Hibridar: hibridació aplicada a la distribució, als conceptes, etc.

  2. Autèntic / honest: el que és autèntic i honest es ven. Cal saber com demostrar que una marca és honesta quan diu que és autèntica.

  3. Teamindividualism: neologisme acunyat a NODE: "individualisme amb esperit d'equip".

  4. Territori / frontera: com impulsar i fer sorgir territoris creatius.

  5. Efímer / efervescent: obertura de noves oportunitats de negoci. Cal evitar la fugacitat no programada. No cal respondre efímerament, però sí a temps real.

  6. Capil·laritat: innovar partint dels anhels i necessitats reals dels consumidors. Consubstancial del treball en xarxa: compartir clients entre empreses complementàries (no competidores).

  7. Catàlisi: com aconseguir que l'energia catalitzadora de la innovació sigui permanent en l'entorn empresarial.

  8. Fracàs: cal tenir present "l'acceptació dels fracassos per assegurar una cultura emprenedora forta".

  9. Radical: innovacions radicals com a única sortida per Occident davant la fàbrica xinesa i d'altres països emergents.

  10. Innovadors: es fa una crida a reivindicar la persona i inclús el caràcter menys racional i més passional d'aquesta com a forma d'obtenir noves plataformes per a la innovació.
M'ha semblat molt interessant, especialment perquè basteix d'estructura lògica els processos innovadors, hi aporta respostes. Molt recomanable. El podeu trobar a Infonomia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada