. El blog de la Núria Masdéu: Voluntària per la llengua

28.9.03

Voluntària per la llengua

Fa un parell de mesos, donant una volta digital, vaig veure que demanaven voluntaris i voluntàries per la llengua: gent disposada a oferir 10 hores de conversa en català a nouvinguts. Coneixia l'experiència, però només en l'àmbit universitari. La URV ja fa uns anys que té un programa de voluntariat d'acollida a Erasmus i estudiants estrangers, que inclou conversa en català i sortides culturals i lúdiqes, em sembla. Però, vaja, que em va semblar una molt bona idea obrir-ho a tota la societat.

Últimament només fem que llegir que si el català el coneix i entén tanta gent, però que el seu ús social no es correspon amb aquestes dades. I és aquí on aquesta iniciativa pretén incidir.

I un dels aspectes que més interessants trobo de tot plegat és que ens permet participar directament i organitzada en la normalització del català. La llengua és responsabilitat nostra, no ho podem deixar tot a mans de les administracions. I a banda del que puguem fer cada u habitualment, ara tenim aquesta altra oportunitat...

No ho sé... per tot això, i perquè et permet conèixer gent i altres cultures, vaig decidir-m'hi. Ja us explicaré a veure com va!!

carlus 29/9/2003 20:33
Nola Núria. Jo també vaig descubrir els voluntaris per la llengua a través d'internet i també em vaig apuntar. La setmana passada vaig anar a la primera reunió per veure que era.
Jo m'hi vaig apuntar per conèixer d'altra gent i la seva cultura, a més, de fer alguna cosa per la nostra llengua, que sembla que cada dia estigui pitjor.
Apa, que vagi bé.

nuriamasdeu 30/9/2003 00:31
Hola, Carlus! A veure quan ens comencen a trucar per donar-nos parella! Ja explicaràs com et va!

carlus 30/10/2003 20:52
He sentit que han començat a cridar a la gent. A mi no m'han dit res, i a tu ?

Aquest post va ser originalment publicat a http://www.lacomunitat.net/blog.php?user=nuriamasdeu