Cinc cèntims de les 14 grans tendències que enumera:
- Vídeo: augmentarà la innovació en la publicació i el compartir vídeos on line. Els buscadors i directoris de vídeos tindran una posició favorable. Es farà realitat el gravador d'entrevistes en vídeo on line.
- Publicitat on line: contextualitat, no obstrucció, rellevància i servei en-el-lloc seran els factors clau diferencials. Good prediu el creixement de la publicitat en xarxa: el naixement dels moviments bottom-up.
- Escolta de música on line: continuarà la tendència d'escoltar música on line gratuïtament o gairebé gratuïtament.
- Agregació de contingut: per aquells que entenguin aviat com aprofitar intel·ligentment el potencial que té darrere, l'agregació de continguts proveïrà una mina d'or d'oportunitats.
- Publicació personal i independent: tot i que Gartner va assegurar fa uns dies que els blogs arribarien al seu cim l'any vinent, segons Good tot just estem als inicis de veure eines i tecnologies que permetran que individus puguin publicar més i amb menys complexitat. Segons Good, per als petits publicadors independents, l'any 2007 serà un any d'oportunitats d'or.
- Conferències web i col·laboració on line: VoIP i l'screen-sharing seran clau en aquesta àrea que experimentarà un creixement formidable, segons Good. També afirma que persistiran els espais de treball grupals i que sorgiran aplicacions off line.
- Eines per a presentacions web i visuals: sortiran moltes més eines que faciliten les presentacions on line. Podríem dir-ne 'power points' on line (enguany n'han sorgit moltes). A banda, complementaran les possibilitats bàsiques dels powers points actuals.
- Enviament d'SMS grupals: en aquest sentit, els EUA han anat un pas enrere. Segons Good, aquest any que ve serà el dels SMS que mobilitzaran les masses.
- Difusions p2p: tot i la criminalització de les xarxes p2p, aviat seran el millor i canal més efectiu per als mitjans rics.
- Cercadors visuals: han de superar, encara, alguns obstacles actuals. Ara bé, les últimes incorporacions al web en aquest sentit, com Musicovery, ja insinuen tot el que ens pot venir a sobre.
- Web metrics: cada vegada més important, la medició d'audiències on line. Technorati, Google i Alexa tenen una boníssima posició per impulsar la informació que tenen als seus servidors i per satisfer les necessitats que tenen els publicadors petits i independents per treure rendiment econòmic als seus continguts.
- Vindrà la distribució i lliurament de contingut on line: terminals mòbils, pda's, telèfons mòbils d'última generació... tot plegat es multiplica.
- Vindrà l'anàlisi de dades web 3.0: l'anàlisi de dades i les màquines capaces de crear perfils en profunditat de persones o temàtiques ja s'insinuen. Amb poques referències aquests cercadors seran capaços de localitzar i referenciar creuadament dades de múltiples fonts en instants.
- Vindrà la immersió en móns virtuals: seguint l'estela d'èxit de Second Life.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada