Tot i que el títol pugui donar a entendre que parlaré de Lost (algú té idea de què significa el final que vam veure??), faig referència a l'últim butlletí de Flylosophy, un laboratori de tendències. El títol d'aquest darrer butlletí és 'Los otros buscadores' i fa una aproximació a l'estat actual dels buscadors i les cerques que s'hi realitzen.
En primer lloc fa un repàs dels principals buscadors genèrics utilitzats: Google, Yahoo!, Baidu, etc. La seva principal característica és la ingent quantitat d'informació que remenen i els resultats de vegades poc rellevants que ofereixen.
Seguidament es parla dels buscadors verticals, aquells que s'han especialitzat en determinades cerques. Així, trobem el Technorati, especialitzat únicament en blogs, o el YouTube, especialitzat en vídeos. I com aquests d'altres: buscadors de viatges (eDreams, Kayak...), comparadors de preus (Kelkoo, Gooster...), els buscadors d'imatges (Flickr...), etc.
Finalment, presenta les noves tendències: buscadors humans (és a dir, solen comptar amb editors. Ex: el nou Mahalo de Jason Calacanis) i socials (compten amb l'opinió dels usuaris. Ex: LaTafanera), més en la línia de la cerca semàntica (o web 3.0).
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
La Núria diu «Finalment, presenta les noves tendències: buscadors humans (és a dir, solen comptar amb editors».
Sense oblidar-nos dels que ja fa molts anys que ho fan, fins i tot en català. Que amb un rentat de cara poden entrar i mantenir-se amb força al web 2.0. I si no, temps al temps. ;-)
Sí, sí, el directori Dmoz és indiscutible... El que crec que passa és que comencem a hibridar els termes buscadors, directoris, agregadors... Quan feia el post ja ho pensava, això, que l'article del Flylosophy mesclava totes les possibilitats de web que aporta resultats a una cerca organitzada o no.
Publica un comentari a l'entrada