Dos dels quatre autors del Cluetrain Manifesto, Doc Searls i David Weinberger, acaben de fer públiques unes noves tesis que actualitzen el document original.
Ara fa 16 anys, quan Yahoo! i GeoCities eren els actors hegemònics de la xarxa i ens connectàvem amb un mòdem que quan ens trucaven al fix es tallava la connexió (almenys així passava a casa els meus pares), Doc Searls, David Weinberger, Rick Levine i Christopher Locke van publicar 95 tesis en què alertaven governs i empreses que internet donaria poder a la gent i que aquest poder esdevindria disruptor en mercats de tot tipus (negocis, intel·lectual, política). ·Els mercats són converses", es repetia. I així ha passat. Consumidors, usuaris, electors, en definitiva, la gent estem connectats de tal manera que difícilment es podia imaginar llavors.
La revisió que ara presenten vol alertar d'un perill addicional: que governs i empreses estan agafant el control d'internet de diverses maneres, aïllant i creant restriccions que amenacen el millor d'internet i que retornaria el poder a qui se'ls va prendre.
Les noves tesis aposten per l'obertura, la connexió i la llibertat. Sense esmentar específicament la neutralitat, no entenen la xarxa sense. També alerten del que significa el creixement de les apps: "les pàgines web van de connectar. Les apps van de control". O bé: "En el Regne de les Apps, nosaltres som usuaris, no faedors (makers)". I segueix: "Cada nova pàgina fa el Web més gran. Cada nou enllaç fa el Web més ric. Cada nova app ens dóna alguna cosa més a fer a l'autobús".
La solució que plantegen és que nosaltres, com a usuaris i ciutadans, votem pels valors que volem veure a internet a través dels nostres clics, les nostres butxaques i la nostra veu: "viu els valors que vols que internet promogui".
Us convido a fer-hi un cop d'ull! cluetrain.com/newclues
Font: Cluetrain: We have met the Internet's enemy, and he is us
12.1.15
El Cluetrain Manifesto s'actualitza
Etiquetes de comentaris:
Censura internet,
Comunicació digital,
Connexió internet,
Empresa xarxa,
Google,
Internet,
Política
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
1 comentari:
Manifest Cluetrain és a ha de tenir per a cada venedor, que vol moure a si mateix / a si mateixa i la seva / la seva marca al nou món del màrqueting.
Publica un comentari a l'entrada