. El blog de la Núria Masdéu: Prosumidors en acció

9.8.08

Prosumidors en acció

Veig a WorldChanging la notícia que explica com en Simon Berry ha optat per les xarxes socials per fer conèixer la seva preocupació i passar a l'acció. Tocat per la ironia que representa que comunitats remotes de l'Àfrica tinguin accés il·limitat a la Coca-Cola però que no tinguin infrastructura per aconseguir medicines, Berry va proposar a la Coca-Cola que dediqués una part de la xarxa de distribució per portar medicaments per pal·liar malalties simples però perilloses com la deshidratació per diarrea.

En ser un de sol, no es va fer cas del seu missatge. Ara, una campanya a Facebook l'ha catapultat. Un dels responsables de la Coca-Cola, Salvatore Gabola, al cas de l'impuls de la campanya, l'ha convidat a la seu europea per discutir la idea.

Ara al Facebook ja en 4.300, els seguidors de la campanya.

La campanya ara també té un web i un blog específics. També podeu descarregar l'entrevista que la BBC va fer a Simon Berry.

D'una altra banda, tenim les empreses, algunes de les quals comencen a optar seriosament per l'obertura a les xarxes socials i als consumidors. En aquest article, 35+ examples of corporate social media in action, hi trobareu exemples de 35 empreses que opten per blogs, campanyes, etc. A Innovación abierta: casos de éxito, n'hi trobareu alguns més.