. El blog de la Núria Masdéu: 73 milions de dòlars de despesa online als EUA en el cicle electoral '08

8.12.07

73 milions de dòlars de despesa online als EUA en el cicle electoral '08

El PQ Media ha publicat un estudi que indica que en aquest cicle electoral '08, als EUA es gastaran 73 milions de dòlars en publicitat, màrqueting i promoció online. Es tracta d'una xifra superior en un 150% respecte l'últim cicle presidencial.

Ara bé, segons llegeixo a clickz, aquests 73 milions de dòlars són l'1.6% del total (que es xifra en 4.500 milions de dòlars). En el període electoral presidencial del 2004, la despesa en el món web i online va pujar a 29 milions de dòlars. En les eleccions al Congrés del 2006, la despesa online va pujar fins als 40 milions de dòlars. I ara ja arribarà als 73.

La despesa online no només serà per pagar bàners i cerques. Segons publicava el 2006 PQ, la majoria de la despesa va destinada a pagar els esforços de màrqueting per correu electrònic, el mètode utilitzat per a recaptar fons.

La despesa en televisió es calcula que serà de 2.300 milions de dòlars; el correu directe, 1.000 milions de dòlars; relacions públiques, promocions i actes públics, 395 milions de dòlars; la televisió per cable, 200 milions de dòlars.