Un dabbawalla és un ciutadà de Mumbai l'ocupació del qual és portar menjar fresc recent cuinat de casa a treballadors d'oficina amb capses específiques per a aquest fi (dabba). Els dabbawalles reparteixen entre 175.000 i 200.000 dinars cada dia, sense tecnologia, a peu descalç, superant fins els monsons i, el més increïble, amb només un error per cada 6.000.000 de lliuraments.
Sembla que el servei va néixer quan l'Índia encara era sota dominació britànica i als treballadors indis en empreses britàniques no els agradava el menjar. El servei, doncs, naixia per portar-los el dinar directe de casa.
Segons Seth Godin el que funciona és la confiança establerta amb els clients: "crear una organització plana i construint relacions, el sistema és capaç fins i tot de sobreviure a l'època del monsó".
De vegades, la gent es comunicava amb els de casa posant missatges en paper dins els dabba.
Els seveis dabbawalla s'han fet populars, també, entre la comunitat d'informàtics indis de Silicon Valley, a Califòrnia.
Tenen web a www.mydabbawala.com
14.4.07
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
2 comentaris:
Caram, no sé si a les societats més avançades sabríem tenir aquesta quota d'errors sense usar cap tipus de computerització.
Sí... es fa difícil de creure, eh...
Publica un comentari a l'entrada