. El blog de la Núria Masdéu: YouTube i vídeos online durant el 2007

28.12.07

YouTube i vídeos online durant el 2007

Aquests dies es presten a fer resums de l'any que s'acaba. En relació al vídeo online, ha estat un any d'augment de les audiències. Només als EUA s'han mirat aproximadament 100 mil milions de vídeos a internet, segons dades de ComScore Video Metrics. En dades d'aquesta empresa de mesurament d'audiències digitals, només el mes de setembre 3 de 4 internautes nordamericans van mirar vídeos online.

En aquest article de Yahoo! News es parla dels vídeos més populars:

- The Landlord, de Will Ferrell (51,083,914 views)

- El triomf operístic de Paul Potts a Britain's Got Talent (20 milions, aprox)

- Beat Box Nouvelle Star (170.000, aprox)

- Influence, de Phil Hansen (81,197 views)

- Living My Life Faster (2 milions)

- Concurs Miss Teen South Carolina's (26 milions)

- Presoners de les Filipines en la recreació del Thriller de Michael Jackson (2 milions views)

- Chocolate Rain, de Tay Zonday's (16 milions)

- Leave Britney Alone! (9 milions, aprox)

- Free runners compilation (200.000, aprox)

- Un OVNI a Haití (2,475,521 views)

- I Got a Crush on Obama (6 milions, aprox)

- Don't Tase Me Bro! (1 milió, aprox)

A MarketingCharts també han fet un rànquing dels vídeos virals amb més èxit. L'encapçala el goril·la-bateria de Cadbury, amb 5 milions de views.
  1. Cadbury - Gorilla Drummer, online l'agost. Agència: Fallon.
  2. Smirnoff - Green Tea Partay, online l'agost. Agència: JWT, Neva York.
  3. Ray-Ban - Catch Sunglasses, online el maig. Agència, Cutwater.
  4. Blendtec - Will it Blend? online el juliol.
  5. Lynx/Axe – Bom chicka wah wah, online el maig. Agència BBH, Copenhagen.
Sense deixar el YouTube, i per constatar que no tot és tan informal com aquests vídeos, openculture fa un recull dels canals més formatius i interessants de YouTube:
Finalment, a Read/Write Web publicaven fa uns dies un article titulat InternetTV: 2007 Year in Review. Es fa un repàs del vídeo online i de les tendències en televisió internet.

Actualització:
L'MTV ha fet públic que ha servit al voltant de mil dos-cents milions d'streams de vídeo des dels seus webs MTV.com, VH1.com i CMT.com, un 30% més que el 2006. El clip més vist, el retorn de la Britney Spears.