. El blog de la Núria Masdéu: Les exportacions catalanes dels onze primers mesos del 2011

31.1.12

Les exportacions catalanes dels onze primers mesos del 2011

Fa uns dies el @clubcecotint es feia ressò de l'informe de la Direcció Territorial de Comerç sobre les dades de l'exportació catalana dels onze primers mesos del 2011.

L'informe explica una sèrie de dades molt interessants:
  • Les exportacions catalanes han augmentat un 15,17% respecte el mateix període del 2010
  • Les vendes a l'exterior de Catalunya representen el 26,04% del total que exporta l'Estat
  • Les compres a l'exterior de Catalunya representen el 27,44% del total de les realitzades a l'Estat
  • Els principals sectors exportadors han estat:
    • els productes químics, amb un increment del 10,64%
    • els béns d'equip, amb un increment del 12,20%
    • el sector de l'automòbil, amb un creixement del 20,24%
  • El principal volum de vendes es fa a França i Alemanya. Els nostres veïns tenen una quota del 20,35% mentre que els alemanys, un 18,73%
  • Per continents, els millors comportaments corresponen a Oceania i Àsia (amb augments del 27,21% i del 16,21% respectivament). Les vendes a Amèrica del Nord han crescut un 13,17% i les que tenen per destí l'Amèrica Llatina, un 10,75%.
  • El valor registrat entre gener i novembre de 2011 per les exportacions catalanes ha estat de 51.429,05 milions d'euros. En d'altres comunitats autònomes ha estat de:
    • Madrid: 22.436,78  milions d'euros
    • Andalusia: 20.540,97   milions d'euros
    • País Basc: 19.436,78   milions d'euros
    • País Valencià: 18.267,42  milions d'euros
    • A la cua: les Balears (785,36  milions d'euros), sense comptar Ceuta ni Melilla
A la feina, al DRAC (on treballo al departament de Projectes), detectem l'interès d'algunes empreses per tenir el web en idiomes i alfabets diferents, en posicionar-se en buscadors que no són ni Google ni Bing ni Yahoo...

Qui també aposta molt fortament per l'exportació és Camaloon, una empresa dedicada a la personalització de xapes, imants, miralls i tasses amb qui col·laboro en la redacció d'alguns continguts. Amb l'objectiu d'arribar al mercat italià, francès, alemany i portuguès, aposten pels AdWords, els blogs temàtics (i escrits per natius) i una comunitat potent a Facebook.

Els principals problemes, com comentava en un post anterior, són el transport i les diferències culturals (que es volen pal·liar amb la creació d'equips locals).

2 comentaris:

Víctor de la Torre ha dit...

Molt interessant, Núria! Malgrat els temps que corren, ja veig que aquí a Catalunya ens en sortim prou. Això serà transcendental per si mai s'arriba a l'Estat propi: tenir una bona xarxa d'exportació, especialment en l'àmbit internacional (per esquivar possibles "boicots"). Molt pedagògic, tot plegat! El meu bloc, per si hi vols fer una ullada, és http://superviventcatala.blogspot.com, des d'on enllaçaré amb el teo des d'ara mateix!

Núria ha dit...

Hola Víctor:

Jo també sóc del parer que el que convé és exportar tant com sigui possible...

Gràcies!

Seguim en contacte!