Steve Outing publica en la seva columna habitual Stop the Presses un article titulat How to make your web site more conversational. Partint de la premissa que les notícies són converses, Outing enumera una sèrie d'actuacions per fer que el web conversi:
Per començar, encoratjar més i millors comentaris. És un primer pas obvi, però Outing ressalta que molts mitjans encara no permeten que els seus lectors comentin les notícies. Proposa acabar els articles qüestionant els lector, no només al web sinó també a les edicions en paper; permetre els comentaris anònims encara que animant la gent a registrar-se.
En aquest sentit, ressalta el valor del perfil dels lectors. Outing explica que normalment les converses entre lectors i entre lectors i el mitjà augmenten quan hom hi té un perfil creat, és una manera de fidelització.
Outing també recomana encoratjar el periodisme ciutadà o que els propis lectors / ciutadans esdevinguin periodistes i comparteixin les notícies del seu barri, ciutat, etc. Segons relata, en moltes ocasions una petita recompensa en forma de pagament pot esdevenir un revulsiu psicològic que esperoni la participació.
Finalment, aconsella no sentir-se acoquinat per la tecnologia.
Llegiu l'article, que val la pena!
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada