A la BBC publiquen un article que parla d'algunes de les clau de l'ús d'internet per a les victòries de Barack Obama, que quan iniciava la carrera electoral era força desconegut i amb pocs recursos.
Segons algunes previsions, Obama aconseguirà mil milions de dòlars durant la campanya del 2008, 12 vegades més que en John Kerry l'any 2004, i ha aconseguit mobilitzar 2 milions de seguidors.
El que ha diferenciat Obama de Clinton a internet ha estat la seva habilitat per connectar amb les xarxes socials, com MySpace i Facebook. Sembla que la decisió de concórrer a les eleccions va ser influïda pel fet que una plana creada a MySpace per seguidors no connectats a cap campanya oficial en molt poc temps va comptar amb 160.000 seguidors. Tot això li ha reportat un suport molt fort entre els joves nordamericans i amb votants amb estudis superiors.
Per evitar els errors de Howard Dean, Obama ha après de la campanya Bush-Cheney del 2004 i ha estat utilitzant l'extracció de dades per localitzar els votants crucials i contactar-los amb voluntaris telefònics i visites personals.
Per un altre cantó, llegeixo que John McCain, de 71 anys, dóna a conèixer el seu historial mèdic dels últims 8 anys a un reduït nombre de periodistes. El Washington Post, l'Arizona Republic, periodistes de televisió i tres agències (Bloomberg, Reuters i Associated Press) tindran 3 hores per revisar 400 pàgines d'informes mèdics, que inclouen l'operació de melanoma del 2000, i que no podran ser fotocopiades.
Tot plegat sembla que podria aixecar crítiques ja que McCain va defensar un 'nou conjunt d'estàndards per a la transparència i la comptabilitat'. Els documents havien de fer-se públics a finals de l'any passat però es va postposar fins a mitjans d'abril, fins que no ha estat fins ara.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada