. El blog de la Núria Masdéu: Guerrilla Marketing, de Jay Conrad Levinson

19.8.10

Guerrilla Marketing, de Jay Conrad Levinson

Acabo d'acabar el llibre Guerrilla Marketing. Easy and inexpensive strategies for making big profits from your small business, de Jay Conrad Levinson. D'entrada, m'ha servit per ampliar el concepte màrqueting de guerrilla. L'entenia, només, com les actuacions que de vegades es porten a terme al carrer i que sorprenen, creen misteri, criden l'atenció... Però és més que això, és qualsevol comunicació de l'empresa, o emprenedor, amb més imaginació que gran pressupost.

La filosofia és que, si no es disposa de grans inversions per a màrqueting, amb temps, energia, imaginació i informació es poden fer, també, actuacions per augmentar el negoci. Així, aquest tipus de màrqueting està teoritzat, sobretot, per a empreses petites i emprenedors.

El llibre fa un repàs exhaustiu de tots els elements que es poden utilitzar:
  1. Minimedia marketing: fer sondeigs, aprofitar les targetes de presentació perquè siguin com minifulletons, escriure cartes personals (no només personalitzades), fer màrqueting telefònic, fer circulars / fulletons, editar catàlegs, utilitzar els anuncis classificats, fer cartells, posar cartells en taulers d'anuncis, utilitzar les pàgines grogues.

  2. Maximedia marketing: anuncis i comunicacions en diaris, revistes, ràdios, televisió, publicitat exterior, màrqueting per correu directe, catàlegs.

  3. New-media marketing: base de dades de subscriptors, blogs, podcàsting, nanocàsting, correu electrònic, el web de l'empresa, crear una àrea de subscripció de pagament al web, teleseminaris, webinaris, RSS, llibres electrònics, programes d'afiliació, màrqueting automàtic, SEO.

  4. Info-media marketing: oferir consultoria gratuïta, compartir informació gratuïtament en butlletins, catàlegs, e-zines..., realitzar seminaris i demostracions gratuïtes, organitzar festes i reunions estil Tupperware, publicar sota demanda, fer e-zines, columnes i articles en publicacions diverses, parlar en clubs.

  5. Human-media marketing: un mateix, el cap comercial, actituds dels treballadors, el propi cercle d'influència, aprofitar el temps de contacte amb els clients, manera com saludem, explicar històries, fer capacitació en vendes, programes d'afiliats, clients contents, tenir interès honest en les persones.

  6. Nonmedia marketing: el servei, relacions públiques, fires i congressos, màrqueting de fusió, involucrar-se en la comunitat, ser membre de clubs, fer networking, fer seguiment de clients i comunicacions, cuidar el boca a boca, fer concursos, treure profit dels propis avantatges competitius, tenir sempre en ment el discurs d'ascensor (descriu com aportes benefici, qualitat i valor), oferir garanties.
En algun cas el discurs és molt nordamericà però, tot i així, fa rumiar en determinades actituds i eines que es poden utilitzar per donar a conèixer el negoci i ampliar-ne la clientela. Com que el llibre és de fa tres anys hi he trobat a faltar, en la part de nous mitjans, tot el referent a xarxes socials.

L'última part del llibre la dedica a parlar dels atributs, actituds i psicologia d'una empresa "guerrillera": no hi pot faltar la passió, la flexibilitat, la generositat, la velocitat, el ser competitiu, etc.

En definitiva, un bon llibre per tenir una visió global de tots els aspectes i eines que es poden utilitzar per fer màrqueting.

A www.gmarketing.com hi trobareu el lloc oficial del màrqueting de guerrilla.


2 comentaris:

Teresa Bau ha dit...

Molt interessant, tant l'apunt com el bloc en general. Merci Núria!

Núria ha dit...

Gràcies!