. El blog de la Núria Masdéu: Nova estratègia de vendes a Deloitte: què volem les dones

27.10.07

Nova estratègia de vendes a Deloitte: què volem les dones

Als EUA les dones ocupen un 37% de les feines de gestió i són el 60% del personal consultor i auditor del país. Amb aquestes xifres a la mà, Deloitte ha impulsat un canvi d'estratègia en les seves vendes. Està formant el seu personal consultor per, per exemple, seure davant per davant d'una dona en una reunió, en lloc de fer-ho al seu costat, i portar subordinats a les reunions amb dones perquè aquestes valoren conèixer la gent amb qui treballen.

Segons un article publicat al Wall Street Journal, la idea bàsica és que les dones comprem diferent que els homes. No només en les botigues sinó també en les compres professionals. Alguns dels consells que Deloitte dóna al seu personal són:
  • No us frustreu si els clients dona reavaluen o modifiquen les peticions inicials. Elles descobreixen mentre compren, les dones solen ser molt receptives a les suggerències d'altres serveis.

  • La clientela femenina vol conèixer i confiar en els/les consultors tant professionalment com personalment. Compartir detalls personals pot ajudar a construir confiança.

  • Les dones solen preferir dinars de feina, no sopars (la feina a casa continua sent seva).

  • El llenguatge corporal és diferent entre homes i dones. Els homes tendeixen a mirar fixament l'interlocutor i afirmar amb el cap per indicar que ho entenen. Les dones pot ser que afirmin amb el cap tot i no entendre el que se'ls diu per encoratjar l'interlocutor a continuar parlant. I les dones solen sentir-se més còmodes assegudes cara a cara.
Hi ha algunes veus sinó reticents almenys a l'expectativa perquè pensen que es pot caure en estereotips.

2 comentaris:

Anònim ha dit...

¡PROU! MANIFESTACIÓ: 29 D'OCTUBRE, 19:00 H, PLAÇA SANT JAUME DE BARCELONA ¡Contra la inoperància! CONVOCATORIA APOLÍTICA

Hem de fer reflexionar a tota la nostra classe política!

Passa-ho!!

Martí Cabré ha dit...

Ja se sap, viure en una economia de lliure mercat ens fa esforçar-nos més a entendre'ns per poder col·locar millor els nostres productes.

Aquestes corporacions agafaran el testimoni dels moviments feministes per aconseguir un tracte dona-home realment equivalent (que no igual).