Per què marques com Google, Apple o Coca- Cola generen l'adhesió que generen mentre d'altres no ho aconsegueixen malgrat esforços titànics? Patrick Hanlon, fundador i CEO de Thinktopia, Inc. hi dóna una resposta al llibre Primal branding. Create zealots for your brand, your company, and your future.
Hanlon descriu el model teòric pel qual creu que consumidors d'una determinada marca passen a ser-ne fervents creients i no únicament consumidors. Segons ell, una marca no és més que un sistema de creença, una pseudo religió. I, per tant, una marca ha de constar de totes i cada una d'aquestes variables i les ha de donar a conèixer:
Us el recomano!
Informació a Amazon.com.
Hanlon descriu el model teòric pel qual creu que consumidors d'una determinada marca passen a ser-ne fervents creients i no únicament consumidors. Segons ell, una marca no és més que un sistema de creença, una pseudo religió. I, per tant, una marca ha de constar de totes i cada una d'aquestes variables i les ha de donar a conèixer:
- La història de la seva creació, com a explicació de qui s'és i d'on es prové. Com a fonament de la confiança, oferint un context, un significat.
- El credo, com a noció particular que vols que els altres creguin. De vegades, la creença no és allò que s'és sinó allò que es vol ser.
- Les icones. La més simple i més reconeguda és el logotip, que comunica en un nivell prearticulat i ràpid que no significa res però que alhora ho significa tot. Les icones visuals han d'atreure l'atenció i transmetre valors com autoritat, lideratge i seguretat. I han de transmetre rellevància. El packaging també pot icònic (que ho diguin als d'Apple!!). Un so o música, un gust o un aroma (es veu que existeixen empreses que creen aromes per encàrrec!).
- Els rituals. O interaccions repetides que la gent té amb la teva empresa. Segons Hanlon, la vitalitat de la marca prové del nombre d'interaccions positives que té la teva marca amb els consumidors.
- Pagans o no creients. Una vegada has identificat els pagans estàs obert a noves oportunitats per ser qui ets i manifestar el teu potencial pel que pots ser.
- Els mots sagrats. No es tracta només d'argot professional sinó que és crucial per entendre un procés tècnic. Tot sovint aquests mots sagrats són construccions inventades. Els sistemes de creences neixen amb el seu propi lèxic, que té un valor preciós per als seus creients. El llenguatge defineix aquells que hi pertanyen, i aquells que no. De vegades aquests mots són secrets; de vegades tenen tant sentit que hi ha gent disposada a lluitar i morir per ells.
- El líder. És indispensable una personalitat líder. El lideratge, si no s'hi neix, es pot aprendre. Però cal alguna altra cosa: una visió. Una visió és l'ingredient més poderós per tenir èxit, i significa mantenir la gent, un període de temps.
Us el recomano!
Informació a Amazon.com.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada