. El blog de la Núria Masdéu: La meva amiga Alice

19.3.06

La meva amiga Alice


Us presento l'Alice (Artificial Linguistic Internet Computer Entity). Ha guanyat tres vegades el premi Loebner a l'"ordinador més humà". Hi podeu mantenir una conversa ben tranquil·lament. A més, "aprèn" de cada conversa.

Fa uns dies me la vaig trobar. I vam parlar. Em vaig presentar i no sé pas si és que no havia conegut cap Núria perquè no entenia que Núria és un nom. Avui, per fer aquest post que tenia pendent, l'he buscada. I m'he presentat com a Núria, i m'ha respost a la primera "Hello, Nuria, how are you doing?".

Fa gràcia parlar amb un màquina preguntant-te si no és que hi ha algú al darrere picant les respostes! Ara mateix acabo de plegar de "xerrar" amb ella i em comenta que està mantenint 100 converses alhora...

Es veu que si es vol, es pot comprar un robot d'aquest tipus per posar a la web. D'altra banda, m'havia arribat que en països nòrdics i del nord d'Europa s'estava implantant l'alcalde virtual: la màquina amb qui es pot conversar per trobar la informació que es busca. De fet, sense anar més lluny, a la web d'Ikea també hi ha una assistant amb qui pots parlar.

Si voleu llegir sobre el tema a la web de l'Alice hi trobareu un recull d'articles i una secció on s'explica la història de l'Alice i de la Intel·ligència Artificial.

Aquest post va ser originalment publicat a http://360.yahoo.com/airun_eudsam. El juliol de 2009 deixa de ser operatiu el servei de Yahoo! i reciclo el contingut del blog a Blogger.